رپورتاژ

رپورتاژ: علائم عفونت ژل لب

علائم عفونت ژل لب

داشتن چهره جوان و شاداب، آرزوی افراد بسیاری است. هرساله عده بسیاری از افراد به منظور جوانی و شادابی پوست صورت خود اقدام به عمل‌های زیبایی و جوانسازی پوست صورت می‌کنند. این عمل‌های زیبایی در عین حال که می‌توانند مزایای بسیاری داشته باشند، معایب و عوارض بسیاری هم به همراه خواهند داشت. یکی از راه‌های جوانسازی صورت، تزریق ژل لب است. در ادامه این مطلب با تزریق ژل لب بیشتر آشنا خواهید شد.

همه چیز درباره تزریق ژل و فیلر به صورت

فیلرها در واقع همان پرکننده‌ها یا حجم دهنده‌های پوستی هستند که می‌توانند موجب زیبایی و جوانسازی پوست صورت شوند. از این فیلرها می‌توان برای حجیم کردن لب‌ها، رفع چین و چروک، کانتور صورت و بدن و… استفاده کرد. بیشتر افراد از این فیلرهای پوستی برای پر کردن چین و چروک صورت و جوانسازی پوست صورت استفاده می‌کنند. با توجه به مطلب منتشر شده در رابطه با درد ژل خط خنده می‌خوانیم: اما برای کاهش درد تزریق ژل به خط خنده، بهتر است در جلسه مشاوره که قبل از تزریق با پزشک دارید، بخواهید که برایتان داروهای کاهش درد و مسکن تجویز کند. اگر درد تزریق ژل شدید بود، علاوه بر مسکن می‌توانید از کمپرس آب‌سرد هم استفاده کنید.
اما به طور کلی یکی از عوامل مهم در کاهش درد تزریق ژل، مهارت تزریق پزشک است. اگر پزشک حرفه‌ای نباشد در حین تزریق به بافت‌های دیگر صورت هم آسیب وارد می‌کند.

آیا ممکن است ژل لب باعث عفونت شود؟

در حال حاضر تزریق ژل لب به عنوان یکی از بهترین راه‌های افزایش حجم لب و زیبایی آن شناخته شده است. این روش مانند هر روش دیگری ممکن است مزایا و معایب خاص خود را داشته باشد. شدت معایب و عفونت این روش با توجه به وضعیت جسمی فرد، مراقبت‌های بعد از تزریق، نوع تزریق، مهارت پزشک و… در هر فردی متفاوت است. به منظور جلوگیری از بروز عفونت در تزریق ژل به لب، بهتر است از مراجعه به کلینیک‌های درمانی که مجوز لازم از وزارت بهداشت را ندارند و با قیمت بسیار کمتری این کار را انجام می‌دهند خودداری کنید.

علائم عفونت ژل لب چیست؟

بهتر است بعد از تزریق ژل لب، وضعیت پوست خود را از لحاظ عفونت و ظاهری کنترل کنید. هر زمان که علائم عفونت را در پوست خود مشاهده کردید، بهتر است برای درمان و جلوگیری از شدت یافتن آن به پزشک مراجعه کنید. ازجمله علائم عفونت لب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• بعد از تزریق ژل لب ممکن است که در ناحیه تزریق کمی التهاب و قرمزی دیده شود، این التهاب و قرمزی می‌تواند ناشی از عفونت در ناحیه تزریق باشد. اگر بعد از گذشت چند روز این التهاب برطرف نشد، بهتر است برای بهبود آن به پزشک مراجعه کنید.
  • بعد از تزریق ممکن است به دلیل وارد شدن سوزن و تزریق مواد، کمی تورم در ناحیه تزریق وجود داشته باشد. این تورم در مدت زمان کوتاهی برطرف می‌شود، اگر این تورم بهبود پیدا نکرد بهتر است برای درمان آن به پزشک معالج خود مراجعه کنید.
  • احساس داغی و حرارت بالا در پوست بدن می‌تواند نشانه عفونت در بدن باشد.
  • معمولا پس از تزریق ژل لب، ممکن است فرد در ناحیه تزریق کمی احساس درد کند. این درد در صورتی که ماندگار شود می‌تواند دلیلی بر عفونت فرد باشد.
  • از دیگر علائم عفونت در تزریق ژل لب می‌توان به تب، پوسته پوسته شدن لب، آبسه، حساسیت به لمس، عدم توانایی در حرکت دادن لب‌ها و… اشاره کرد.

در صورت عفونت ژل لب چه باید کرد؟

عفونت ژل لب را می‌توان با مراجعه به پزشک و مصرف دارو درمان کرد. در واقع علاوه بر مصرف دارو می‌توان از راه‌‌های دیگری استفاده کرد که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد:

مصرف یا تزریق آنتی بیوتیک

معمولا پس از تزریق ژل لب پزشک مصرف آنتی بیوتیک را تجویز می‌کند. آنتی بیوتیک می‌تواند از بروز عفونت در بدن جلوگیری کند. در بسیاری از مواقع ممکن است که مصرف یک آنتی بیوتیک نتواند از بروز عفونت جلوگیری کند، در اینصورت پزشک دوز آنتی بیوتیک مصرفی را افزایش می‌دهد. آنتی بیوتیک را هم به صورت قرص و هم به صورت تزریقی مورد استفاده قرار می‌دهند. یکی از شایع‌ترین عفونت‌ها در بدن که به دنبال تزریق ژل به لب‌ها به وجود می‌آید، عفونت باکتریایی است. البته این عفونت می‌تواند خود را به صورت عفونت قارچی و ویروسی هم نشان دهد، از این رو پزشکان مصرف آنتی بیوتیک خوارکی را تجویز می‌کنند.

تخلیه ژل

در مواقعی که عفونت شدید شود و پزشک نتواند آن را با آنتی بیوتیک درمان کند باید نسبت به تخلیه ژل اقدام شود. تخلیه ژل با توجه به مقاله منتشر شده در وب‌سایت کلینیک صدف: به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که استفاده از هر یک از این روش‌ها بنا بر به تشخیص پزشک است. این روش‌ها عباراتنداز:

تخلیه ژل با سوزن

از این روش برای تخلیه ژل‌هایی استفاده می‌شوند که غلظت بسیار کمی دارند. این ژل‌ها به راحتی و با استفاده از سوزن از لب‌ها خارج می‌شوند. در برخی مواقع روی لب‌ها بعد از تزریق، کیست‌هایی ایجاد می‌شود که با استفاده از سوزن می‌توان مایع داخل آن‌ها را خارج کرد.

تخلیه ژل با سونوگرافی

اگر کیست و ضایعات ایجاد شده توده مانند و سفت باشند می‌توان با استفاده از یک برش آن را تخلیه کرد. معمولا در این مورد پزشک سعی می‌کند تا با استفاده از سونوگرافی متوجه شود که بهتر است این مایعات از راه دهان خارج شوند یا از راه پوست؟ این سونوگرافی برای توده‌هایی که در عمق قرار گرفته‌اند بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

تخلیه ژل با آنزیم

آنزیم هیالورونیک با بدن سازگاری بسیار بالایی دارد، از این رو برای تخلیه ژل از این آنزیم استفاده فراوانی می‌کنند. تزریق آن نمی‌تواند عوارض دائمی و خطرناکی برای فرد به همراه داشته باشد، تنها عوارض آن می‌توان به قرمزی، تورم، التهاب و.. اشاره کرد. این عوارض کوتاه مدت بوده و بعد از گذشت چند ساعت از بین می‌روند.

تخلیه ژل با جراحی

اگر در تزریق از ژل‌های بادوام و سلیکیونی استفاده کرده باشید، تخلیه آن‌ها به مراتب کار سخت‌تری خواهد بود. به طوری که برای تخلیه ژل باید از روش جراحی استفاده کنید. پزشک برای برش دادن از بی حسی استفاده می‌کند تا درد ناشی از جراحی را بهبود یابد. بخیه‌های ناشی از این جراحی به مرور زمان از بین می‌روند.

جمع بندی

تزریق ژل یکی از بهترین راه‌های حجیم کردن و فرم‌دهی به لب‌ها است. بهتر است به کلینیک‌های درمانی که تمام نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند مراجعه کنید. در بسیاری از مواقع عارضه‌ها و معایب این راه‌های درمانی به قدری زیاد هستند که ممکن است موجب آسیب جسمی به فرد شود.