گوناگون

منابع کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی ۱۴۰۱

منابع کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی ۱۴۰۱

منابع کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی ۱۴۰۱ چیست؟ شاید شما هم به دنبال منابع کنکور ۱۴۰۱ باشید. همان‌گونه که می‌دانید این کنکور بزرگ‌ترین رقابت علمی در کشور ماست. این رقابت علمی را باید جدی گرفت زیرا داشتن رتبهٔ بهتر به معنی آن است که می‌توانید در دانشگاهی بهتر تحصیل نمایید و از شرایط بهتری نسبت به دیگران بهره‌مند شوید. یکی از مشکلات همیشگی داوطلبان کنکور این است که برای کنکور باید چه کتاب‌هایی را بخوانند و منابع کنکور را از کجا بیابند. این یکی از مشکلاتی است که می‌تواند هر داوطلبی را سردرگم کند و حتی باعث شکست در کنکور شود. پس نخستین گام موفقیت در کنکور ۱۴۰۱ روانشناسی این است که منابع آن را به درستی شناسایی کنیم. من در این نوشته فهرستی از منابع کنکور کارشناسی ارشد روان‌شناسی ۱۴۰۱ را آماده کرده‌ام. پیشنهاد می‌کنم این نوشته را تا پایان بخوانید.

منابع کنکور کارشناسی ارشد روان‌شناسی ۱۴۰۱ چیست؟

آن‌چه به عنوان فهرست منابع کنکور ۱۴۰۱ در این نوشته می‌خوانید بر پایهٔ کنکور کارشناسی ارشد روان‌شناسی سال ۱۴۰۰ گردآوری شده است. من کتاب‌هایی را پیشنهاد می‌کنم که بیش‌ترین کاربرد را برای پاسخ دادن به پرسش درس‌های گوناگون دارند. امیدوارم با خواندن این منابع بتوانید خود را برای شرکت در کنکور فوق لیسانس سال ۱۴۰۱ بیش‌تر آماده کنید.

زبان تخصصی روان‌شناسی در کنکور ارشد روانشناسی سال ۱۴۰۱

شوربختانه بیش‌تر داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد در زمینهٔ زبان انگلیسی ضعف شدید دارند و همین موضوع می‌تواند برگ برندهٔ شما شود. هر اندازه به تست‌های بیش‌تری از درس زبان، پاسخ درست دهید رتبهٔ بهتری خواهید داشت. پس با تمرکز روی درس زبان تخصصی احتمالی قبولی شما چند برابر می‌شود و به سادگی از دیگر داوطلبان پیشی خواهید گرفت. برای پاسخ به تست‌های زبان تخصصی روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنم کهدکتاب متون روان‌شناسی به زبان انگلیسی، نوشتهٔ لیندا لیل را بخوانید. کتاب متون روان‌شناسی به زبان انگلیسی نوشتهٔ یحیی سیدمحمدی نیز می‌تواند در کنار کتاب لیندا لیل سودمند باشد.

منابع درس آمار برای کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی سال ۱۴۰۱

آمار نیز همانند زبان تخصصی یکی از نقطه ضعف‌های داوطلبان کنکور فوق لیسانس است. این درس را بسیار جدی بگیرید چون پس از قبولی در کنکور نیز با آن سر و کار خواهید داشت و حتی برای نگارش پایان نامه و مقاله نیز به آن نیازمند هستید. برای درس آمار پیشنهاد می‌کنم آمار در علوم تربیتی و روان‌شناسی را از انتشارات رشد خریداری نمایید این کتاب نوشتهٔ دکتر علی دلاور است که یکی از برجسته‌ترین اساتید درس آمار ایران است.

روش تحقیق در کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱

بیش‌تر دانشجویان روان‌شناسی از درس روش تحقیق بیزارند! به همین خاطر است که برخی از دانشجویان از پاسخ به تست‌های این روش تحقیق چشم‌پوشی می‌کنند. جامع و کامل‌ترین کتابی که به عنوان منبع کنکور برای درس روش تحقیق پیدا می‌کنید، کتاب روش تحقیق در روان‌شناسی و علوم تربیتی نوشتهٔ دکتر علی دلاور است. این کتاب برای برخی از دانشجویان سنگین و سخت است. اگر بخواهم کتاب دیگری را در این زمینه معرفی کنم پیشنهاد من کتاب روش تحقیق در علوم رفتاری، نوشتهٔ رمضان حسن‌زاده است. هم‌چنین کتاب روش تحقیق مدرسان شریف نیز می‌تواند گزینهٔ خوبی برای آشنایی با تست‌های روش تحقیق باشد.

منابع درس روان‌شناسی رشد برای کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱

من کتاب‌های نظریه‌های روان‌شناسی رشد، نوشتهٔ ویلیام کرین، ترجمهٔ خویی‌نژاد را اصلی‌ترین منبع پاسخ به تست‌های درس روانشناسی رشد می‌دانم این کتاب در انتشارات رشد به چاپ می‌رسد. کتاب دو جلدی روان‌شناسی رشد لورا برک که در انتشارات ارسباران چاپ می‌شود نیز می‌تواند در کنار کتاب کرین به شما کمک کند تا بیش‌تر آماده شوید. این کتاب را سیدمحمدی ترجمه کرده است.

منابع کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ برای درس آسیب‌شناسی روانی

منابع گوناگونی برای درس آسیب‌شناسی روانی از سوی مشاوران و مراکز آماده‌سازی کنکور پیشنهاد می‌شود.کتاب آسیب شناسی روانی بر اساس DSM 5 که دکتر گنجی آن را ترجمه نموده بهترین گزینه برای پاسخ به تست‌های آسیب‌شناسی روانی است. هم‌چنین خواندن کتاب خلاصه روان‌پزشکی کاپلان و سادوک بر اساس DSM 5 را هم در برنامهٔ مطالعه داشته باشید. ترجمهٔ این کتاب نیز توسط دکتر گنجی انجام شده و در نشر ساوالان به چاپ رسیده است.

منابع درس روان‌شناسی کودکان استثنائی برای کنکور ۱۴۰۱

کتاب روان‌شناسی کودکان استثنائی نوشتهٔ دکتر گنجی بهترین منبع برای درس روانشناسی کودکان استثنائی است که می‌توانید برای کنکور ۱۴۰۱ روانشناسی بخوانید. این کتاب در نشر ساوالان به چاپ رسیده است. در کنار این کتاب خواندن روان‌شناسی کودکان استثنایی از سنجش تکمیلی را نیز پیشنهاد می‌کنم.

منابع درس روان‌شناسی بالینی (برای گرایش بالینی) در کنکور ۱۴۰۱

از آن‌جایی که بسیاری از داوطلبان علاقه به قبولی در گرایش روان‌شناسی بالینی را دارند، نباید از این درس در کنکور غافل شد. تنوع منابع درس روان‌شناسی بالینی بسیار بالاست و کسی نمی‌تواند به طور قطعی منبعی را برای پاسخ به تست‌های این درس معرفی نماید که جامع و کامل باشد. اصلی‌ترین کتابی که برای پاسخ به تست‌های این درس معرفی می‌کنم، کتاب روان‌شناسی بالینی فیرس، ترجمهٔ فیروزبخت است. این کتاب در انتشارات رشد چاپ می‌شود. دکتر گنجی هم کتاب فیرس را ترجمه کرده اما پیشنهاد می‌کنم ترجمهٔ فیروزبخت را بخوانید. کتاب روان‌شناسی بالینی نوشتهٔ سعید شاملو هم گزینهٔ مناسب دیگری است که می‌توانید در کنار کتاب روانشناسی بالینی فیرس بخوانید. ناشر این کتاب نیز انتشارات رشد است. در کنار این دو منبع، کتاب روان‌شناسی بالینی بر اساس DSM 5 ترجمهٔ دکتر گنجی را به شما پیشنهاد می‌کنم.

منابع درس روان‌شناسی فیزیولوژیک در کنکور ۱۴۰۱

منبع اصلی این درس کتاب روان‌شناسی فیزیولوژیک نوشتهٔ خداپناهی است. در کنار این کتاب روان‌شناسی فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان، از دکتر مرتضی پیری را پیشنهاد کنم که ناشر آن انتشارات پوران پژوهش است.اگر نمی‌خواهید زمان زیادی را صرف خواندن روانشناسی فیزیولوژیک کنید کتاب دکتر پیری را بخوانید.

منابع درس انگیزش و هیجان برای کنکور ارشد ۱۴۰۱

دکتر خدا پناهی کتابی در این زمینه به نام انگیزش و هیجان نگاشته است که بهترین منبع برای پاسخ به تست‌های درس انگیزش و هیجان است. با تسلط بر این کتاب به بیش‌تر تست‌های انگیزش و هیجان در کنکور ارشد ۱۴۰۱ پاسخ خواهید داد. گزینهٔ دومی که برای این درس می‌توانم به شما معرفی کنم، کتاب روان‌شناسی فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان دکتر پیری است.

منابع علم النفس در کنکور سال ۱۴۰۱

کتاب علم النفس نوشتهٔ احدی و بنی جمالی بهترین منبع برای پاسخ به تست‌های علم النفس است. ناشر این کتاب انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی است. کتاب‌های روان‌شناسی شخصیت از دیدگاه دانشمندان اسلامی نوشتهٔ علی‌اصغر احمدی و کتاب علم النفس دکتر کجباف هم در کنار کتاب یاد شده پیشنهاد می‌شود. اگر هر ۳ کتاب را بخوانید می‌توانید تست‌های این بخش را به خوبی پاسخ دهید.

منابع روان‌شناسی عمومی (برای گرایش عمومی) برای کنکور ۱۴۰۱

کتاب زمینهٔ روان‌شناسی نوشتهٔ هیلگارد جامع‌ترین کتاب به عنوان مرجع پاسخ به تست‌های درس روانشناسی عمومی است. انتشارات رشد، ناشر این کتاب است. توجه کنید که حتماً جدیدترین چاپ این کتاب را خریداری نمایید چون تغییراتی در آن پیش آمده که در کتاب‌های کهنه دیده نمی‌شود. در کنار کتاب زمینه روان‌شناسی هیلگارد، کتاب روان‌شناسی عمومی نوشتهٔ دکتر گنجی را بخوانید.

منابع کنکور ارشد روان‌شناسی سال ۱۴۰۱ رشته‌های بالینی و عمومی

نام درسمنابع به ترتیب اولویت
آسیب‌شناسی روانیآسیب‌شناسی روانی بر اساس DSM-5، نوشتهٔ مهدی گنجی، جلد ۱ و ۲، نشر ساوالان
آسیب شناسی روانی، نوشتهٔ بارلو، ترجمهٔ فیروزبخت
خلاصهٔ روانپزشکی کاپلان و سادوک، ترجمهٔ رضایی
آسیب‌شناسی روانی بر اساس DSM-5 نوشته هالجین و ویتبورن، ترجمهٔ سیدمحمدی
روان‌شناسی کودکان استثنائیروان‌شناسی کودکان استثنائی، نوشتهٔ مهدی گنجی، نشر ساوالان
کودکان استثنائی، نوشتهٔ میلانی‌فر، نشر قومس
آموزش کودکان استثنائی، نوشتهٔ سیف نراقی و نادری
روان‌شناسی و آموزش و پرورش کودکان استثنائی، افروز، نشر دانشگاه تهران
آمارآمار در علوم تربیتی و روان‌شناسی، نوشتهٔ دکتر علی دلاور، نشر رشد
روش تحقیقروش تحقیق در روان‌شناسی و علوم تربیتی،نوشتهٔ دکتر علی دلاور
کتاب روش تحقیق مدرسان شریف
روش تحقیق در علوم رفتاری، نوشتهٔ رمضان حسن‌زاده
روان‌شناسی فیزیولوژیکروان‌شناسی فیزیولوژیک، نوشتهٔ خداپناهی، نشر سمت
فیزیولوژی اعصاب و غدد درون‌ریز نوشتهٔ حائری روحانی، نشر سمت
انگیزش و هیجانانگیزش و هیجان، نوشتهٔ خداپناهی، نشر سمت
علم النفسعلم النفس، نوشتهٔ احدی و بنی جمالی، نشر دانشگاه علامه طباطبایی
روان‌شناسی شخصیت از دیدگاه دانشمندان اسلامی، نوشتهٔ علی‌اصغر احمدی
علم النفس دکتر کجباف
روان‌شناسی رشدنظریه‌های روان‌شناسی رشد، نوشته ویلیام کرین، ترجمهٔ خویی‌نژاد، نشر رشد
روان‌شناسی رشد، نوشتهٔ لورا برک، ترجمه سیدمحمدی، نشر ارسباران
روان‌شناسی ژنتیک، نوشتهٔ محمود منصور، نشر سمت
روان‌شناسی ژنتیک، نوشتهٔ منصور و دادستان، نشر رشد
متون روان‌شناسی به زبان انگلیسیمتون روان‌شناسی به زبان انگلیسی، نوشتهٔ لیندا لیل
متون روان‌شناسی دکتر سیدمحمدی
متون روان‌شناسی ویکی پدیا (برای یادگیری بهتر)
روان‌شناسی بالینیروان‌شناسی بالینی، نوشتهٔ فیرس و ترال، ترجمهٔ  فیروز بخت، نشر رشد
کتاب روان‌شناسی بالینی مدرسان شریف روان‌شناسی بالینی، نوشتهٔ سعید شاملو، نشر رشد روان‌شناسی بالینی بر اساس DSM 5، ترجمهٔ دکتر گنجی، نشر ساوالان
روان‌شناسی عمومیزمینهٔ روان‌شناسی، نوشتهٔ هیلگارد، ترجمه براهنی، نشر رشد
روان‌شناسی عمومی، نوشتهٔ حمزه گنجی، نشر ساوالان

15 دیدگاه در “منابع کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی ۱۴۰۱

  1. New.4.English گفت:

    با سلام و احترام؛
    بسیار سپاسگزارم از ارائه ی این مطلب بسیار سودمند ، آیا با وجود معرفی ارزشمندی که داشتید صلاح می دانید که با موسسه های کنکور ارشد برای منابع کنکور مشورتی صورت بگیرد؟

  2. نیک بخت گفت:

    درود بر شما خیلی اطلاعات عالی ای بود . شما برای روانشناسی رشد و آسیب شناسی و بالینی کدوم کمک درسی ها رو پیشنهاد میکنید؟

    1. کتاب‌های سنجش تکمیلی گزینه خوبیه

  3. سمیه گفت:

    سلام خسته نباشید وقت بخیر کارشناسی رشته مدیریت گرفتم الان ارشد برای قبولی روانشناسی بالینی و عمومی همین منابعی که معرفی فرمودین کافیه یا کتاب های کارشناسی دانشگاه پیام نور هم مطالعه کنم خیلی ممنون

  4. مریم بانو گفت:

    سلام وقتتون بخیر.من ۲۰ سال هست از دانشگاه کارشناسی (دبیری ادبیات) میگذره و الان میخوام ارشد بالینی بخونم تمام منابع بالا رو تهیه کنمُ ؟ چجوری و از کجا شروع کنم . کلا فراموش کردم بغیر از کتاب از چه منابع دیگه ای میشه استفاده کرد . ممنونم

    1. تمام توضیحات در نوشته آمده لطفا با دقت بخونید

  5. حسین عطایی گفت:

    سلام و وقت بخیر
    برای قبولی در گرایش عمومی و خواندن هیلیگارد و عمومی گنجی و پاسخگویی به ۱۵ سوال عمومی و سوالات متن انگلیسی کافیه یا باید بقیه را هم پاسخگو باشم مانند رشد و آمار و ….

    1. توضیحات کامل داده شده

      1. شقایق گفت:

        سلام وقت بخیر.
        من دانشجو ی ترم ۶ مامایی هستم. برای انتخاب کنکور ارشد روانشناسی وزارت بهداشت و وزارت علوم دچار تردید هستم. درمورد تفاوت این دو باهم و همچنین مزیت هاشون از شما راهنمایی میخوام ??

        1. از نظر منابع با هم متفاوتند. از طرفی چون مدرک کارشناسی شما روان‌شناسی نیست نمی‌تونید در کنکور وزارت بهداشت شرکت کنید.

  6. عبدلی گفت:

    سلام وقت بخیر کتاب روانشناسی شخصیت کنکور نمیاد؟

  7. ساغر گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    برای کنکور ارشد روانشناسی کتاب جامع ارشد روانشناسی بالینی مدرسان شریف بهتره یا کتاب جامع ارشد روانشناسی بالینی انتشار آراه؟ کدوم رو مطالعه کنم؟

    1. با کتاب انتشار آراه آشنایی ندارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *