اخبار روانشناسی, سازمان نظام روانشناسی و مشاوره

اخذ پروانه اشتغال از سازمان نظام روانشناسی برای مدیران فنی مراکز بهزیستی الزامی است

اخذ پروانه اشتغال از سازمان نظام روانشناسی برای مدیران فنی مراکز بهزیستی الزامی است

روابط عمومی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران، باز دیگر از مدیران فنی مراکز خدمات روان‌شناسی و مشاوره که مجوز خود را از سازمان بهزیستی کشور دریافت نموده‌اند درخواست کرد که برای پروانهٔ اشتغال تخصصی اقدام نمایند. متن اطلاعیه چنین است:

اطلاعیه سازمان نظام روانشناسی دربارهٔ ضرورت دریافت پروانه اشتغال مدیران فنی مراکز بهزیستی

به اطلاع کلیه مدیران فنی مراکز خدمات روان شناسی و مشاوره سازمان بهزیستی کشور می‌رساند، پیرو نامه شماره ۱۳۵۴/۹۹ مورخ ۹۹/۱۱/۱۴ ریاست سازمان به ریاست سازمان بهزیستی، ضرورت دارد کلیه مدیران فنی مراکز خدمات روان شناسی و مشاوره سازمان بهزیستی که قبل از تاریخ ۹۹/۰۹/۰۱ دارای مجوز از سازمان بهزیستی می‌باشند، اما پروانه اشتغال تخصصی از سازمان نظام روان شناسی و مشاوره ندارند، در اسرع وقت با مراجعه به سایت سازمان ضمن عضویت فوری، فرم ۱۱۱ را تکمیل به همراه مدارک قید شده در فرم مربوطه به سازمان مرکزی ارسال نمایند. تا پس از تائید مدارک اقدامات لازم جهت مصاحبه و در صورت موفقیت در کمیسیون تخصصی پروانه اشتغال تخصصی صادر شود.

آیا دریافت پروانه اشتغال از سازمان نظام روان‌شناسی اجباری است؟

در گذشته اجباری به دریافت پروانهٔ اشتغال از سازمان نظام روان‌شناسی نبود و کسانی که مجوز خود را از سازمان بهزیستی نیز دریافت می‌کردند صلاحیت و مجوز انجام کار درمانی در زمینهٔ روان‌شناسی و مشاوره را داشتند اما با آغاز ریاست دکتر حاتمی بر سازمان نظام روان‌شناسی تغییرات ساختاری صورت گرفت؛ بر اساس این تغییرات که به تصویب مجلس شورای اسلامی نیز رسیده است تنها سازمانی که اجازهُ صدور پروانهٔ اشتغال روان‌شناسی و مشاوره را دارد سازمان نظام روان‌شناسی و مشاورهٔ جمهوری اسلامی ایران است. پس اگر روان‌شناسی پروانهٔ اشتغال خود را از سازمان بهزیستی دریافت کند باز هم به دریافت پروانه از سازمان نظام روان‌شناسی نیازمند است. با توجه به اطلاعیه‌ای که سازمان نظام روان‌شناسی منتشر کرده است، از این پس مراکزی که مدیران فنی آن پروانهٔ اشتغال خود را از سازمان نظام روان‌شناسی دریافت نکرده باشند با چالش روبه‌رو خواهند شد و ناچارند روند اداری را برای دریافت پروانه اشتغال طی نمایند. اکنون پرسش این است که آیا سازمان تدبیری برای سرعت بخشیدن به فرآیند صدور پروانهٔ اشتغال دارد یا نه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *